29. april 2021

Hamar Media kjøper SpireGruppen

Hamar Media AS og SpireGruppen AS er enige om en avtale som gjør at selskapene i SpireGruppen blir en del av Hamar Media-konsernet.

Dermed styrker Hamar Media sin posisjon og vedtatte satsing innenfor kommunikasjon, design, trykk og storformat, både som fullservice kommunikasjonsbyrå og innovasjonspartner.

– Vi har stor tro på en felles fremtid med SpireGruppen. Her møtes superspennende og dyktige miljøer som sammen får en enda større kraft å møte den mangfoldige morgendagen med, sier Magne Nordgård, konsernsjef i Hamar Media.

Oppkjøpet skaper grobunn for en enda sterkere felles satsning på digitale medier, produkt- og tjenestedesign, innovasjon og rådgivning:

– Sammen med virksomhetene i Hamar Media ser vi store muligheter i den nye konstellasjonen. Dette vil styrke både trykkeri- og kommunikasjonsvirksomheten gjennom økte muligheter, både faglig og kommersielt, sier Per-Otto Sletten, hovedeier i SpireGruppen og daglig leder i Flisa Trykkeri.

Størst mellom Oslo og Trondheim
Det nye kommunikasjonsmiljøet i Hamar Media blir Innlandets desidert største, og en markant aktør også nasjonalt, med over 80 medarbeidere innen områder som idé og kreativt arbeid, design, annonsering og reklame, trykk, profilering, video, tekst og rådgivning innen markedsføring og kommunikasjon.

Satsningen til Hamar Media foregår gjennom et nyopprettet datterselskap i konsernet, “Merkevare X AS” (midlertidig navn), som skal ledes av Ingrid Løken Thorsrud. Hun tiltrer stillingen 1. mai.

Hamar Media kjøper gjennom transaksjonen 100 % av aksjene i SpireGruppen. Både eiere og ledelsen i Flisa Trykkeri AS, daglig leder Per-Otto Sletten og produksjonsleder Ole Peder Berggren, vil fortsette i sine funksjoner. Gjennom sine eierselskaper vil de to fortsatt eie 35 % av aksjene i Flisa Trykkeri AS. Anders Fjeld fortsetter som daglig leder av Spire Kommunikasjon AS.

Selskapene i SpireGruppen er Spire Kommunikasjon AS, Flisa Trykkeri AS, Eggen Media AS og Miljøfrakt AS.